wtorek, 16 września 2014

Smoothie szpinakowo-gruszkowe z nasionami chia

Odkąd mam nowy blender staram się robić jak najwięcej kremów, smoothie i koktajlów. Teraz sezon na jabłka i gruszki to czemu by tego nie wykorzystać. Poniżej przepis na koktajl szpinakowo-gruszkowy. By był jeszcze zdrowszy dodałam do niego nasiona chia. 

Nasiona chia porównywane są do siemienia lnianego, ale posiadają o wiele więcej zalet. Są źródłem witamin, minerałów, przeciwutleniaczy, kwasów tłuszczowych Omega 3 i Omega 6. Charakteryzują się wysoka zawartością łatwo przyswajalnego białka. Posiadają dużą zawartość błonnika (ok.25%)
• dwie garstki szpinaku
• 1 gruszka
• 1 banan
• 2 łyżeczki namoczonych nasion chia
• 1/4 szklanki wody

Gruszkę (użyłam odmiany Michałka) wraz ze skórką oraz banana kroimy na mniejsze części i umieszczamy w blenderze. Dodajemy nasiona chia, liście szpinaku, wodę i blendujemy na gładką masę. 

Namoczone nasiona chia zrobiłam sobie dzień wcześniej. Jedną łyżkę nasionek umieściłam w szklance i zalałam połową szklanki wody (nasiona chia pod wpływem wody zwiększają swoja objętość nawet 8-9 razy). Po 10 minutach zamieszałam (nasiona szybko wydzielają z siebie klejącą maź i szybko się posklejały). Później mieszałam je jeszcze ze 3 razy (jak akurat byłam w kuchni). Rano użyłam ich do tego koktajlu. Resztę dodałam do owsianki i serka wiejskiego. Oczywiście nie potrzeba całej nocy by namoczyć chia, wystarczy nawet godzina.


Przepis na jedną porcję.

1 komentarz:

  1. Zapraszamy do dodania bloga w serwisie zBLOGowani! Mamy już prawie 3400 blogów z 22 kategorii.

    Należy założyć konto jako bloger i w 2 krokach dodać bloga do serwisu. Nasz robot sam pobiera aktualne wpisy i prezentuje je tysiącom użytkowników, którzy codziennie korzystają ze zBLOGowanych. Dla blogera to korzyść w postaci nowych czytelników i większego ruchu na blogu.

    Serdecznie zapraszamy! :-)

    OdpowiedzUsuń