sobota, 28 marca 2015

Fit Brownie (fasolowe i białkowe)

Ostatnio mam jakąś straszną ochotę na Brownie. Jako, że znowu zaczynam "clean eating", to ciągle kombinuje co by tu pasującego i "czystego" upichcić. Pomysłów na tego typu ciasto mam bardzo dużo. Pierwszy pomysł jest wysokobiałkowy i stosunkowo niskowęglowy - fasola, jajka i brak mąki. Polecam!
• 1 puszka czerwonej fasoli z puszki (można też taką fasolę samemu ugotować)
• 1 jajko
• 2 białka
• 4 łyżeczki kakao
• 1 laska wanilii lub kilka kropli esencji waniliowej
• 2 łyżki ksylitolu
• 1 porcja odżywki białkowej waniliowej
• 1 banan

Ksylitol mielimy w młynku na cukier puder. Banana kroimy i wrzucamy do koktajlera. Dodajemy jajko oraz białka jaj i dokładnie blendujemy. Następnie dodajemy po kolei resztę składników (fasolę na samym końcu) i miksujemy na jednolitą masę.
Ciasto przelewamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia. 

Pieczemy przez 30-35 minut w temperaturze około 180 stopni.

8 komentarzy:

  1. ciasta fasolowe są super :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dwa razy ksylitol w przepisie? ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. jeśli nie dam odżywki białkowej świat się zawali?;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kompletnie ;-) odżywka dodaje tylko więcej białka ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyszło super! Dziękuję! Na górę jeszcze dałam polewę z czekolady 90%:) A dziś...robię kolejne:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdybym nie czytała opisu przygotowania, najpierw zmiksowałabym fasole a na końcu dodała ubite na sztywną pianę białka :) Mogę spytać dlaczego taka kolejność? :)
    Ciasto wygląda mega apetycznie i jutro je zrobię :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Bylo to tak dawno temu że ciężko mi teraz stwierdzić. Pewnie metoda prob i błędów takie wyszło najlepsze. Dodatkowo fasola jest stała. Wiec jak ja końcu dodalam to dodawałam do jednolitego płynu. Łatwo się całość miksowalam :)

    OdpowiedzUsuń