niedziela, 9 listopada 2014

Bezglutenowe ciasto marchewkowe

Uwielbiam ciasto marchewkowe. Niestety przeważnie jest robione na mące pszennej z dużą ilością oleju i cukru. Poniżej moja, bardziej dietetyczna wersja tego ciasta. No i oczywiście bez glutenu :)
• 1 szklanka mąki gryczanej
• 1/4 szklanki oleju kokosowego (ewentualnie rzepakowego)
• 1/2 szklanki ksylitolu
• 2 jajka
• 1 jabłko
• 1 szklanka tartej marchewki
• 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia (użyłam bezglutenowego)
• 1/2 płaskiej łyżeczki sody
• 3/4 płaskiej łyżeczki cynamonu
• bakalie
W misce umieszczamy mąkę, sodę, proszek do pieczenia, ksylitol, olej i jajka. Dokładnie mieszamy.

Na drobnej tarce trzemy jabłko i marchewki. Dodajemy do masy razem z cynamonem i bakaliami. Ja użyłam daktyli, migdałów i orzechów brazylijskich, ale "co kto lubi i może" :).
Całość dokładnie mieszamy i przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia.

Pieczemy przez 30-35 minut w temperaturze 180 stopni.

4 komentarze:

  1. Z przepisu wychodzi bardzo mala porcja ciasta - ja zrobilam je x2 i ledwo pokrylo dluza blaszke (taka A4). Ciasto wlasnie wstawilam do piekarnika i z niecierpliwoscia obserwuje co z niego wyrosnie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo robiłam właśnie małą porcję by na raz nie zjeść wielkiej blachy :) ciasto wyszło pyszne i najsmaczniejsze na drugi dzień. Jakbym miała zapraszać gości to składniki razy 3 a nawet razy 4 :) Mam nadzieje, że bedzie Ci znakować równie mocno jak mi :) pozdrawiam

      Usuń
  2. Mmm, smakowite Ci wyszło :)

    OdpowiedzUsuń