środa, 16 kwietnia 2014

Pasztet z czerwonej soczewicy z pieczarkami

Uwielbiam potrawy z roślin strączkowych. Ostatnio będąc u znajomych jadłam pyszny pasztet z soczewicy. Niestety był kupny, więc przepisu nie zdobyłam. U siebie w kuchni znalazłam paczkę z czerwoną soczewicą i stwierdzałam, że zaimprowizuję. W ten oto sposób powstał przepyszny pasztet.
Jedna mała uwaga: Ja nie solę, a jeśli już to bardzo mało. Dlatego w przepisie proszę solić wedle uznania i gustu.

• czerwona soczewica 350g

• 2 małe cebule
• 2 średnie marchewki
• pieczarki 300g
• 4 ząbki czosnku
• 2 jajka
• natka pietruszki
• oliwa z oliwek
• majeranek
• czubryca czerwona
• gałka muszkatołowa
• pieprz
• sól (opcjonalnie)
Gotujemy soczewicę na sypko, czyli około 10 minut w lekko osolonej wodzie (osobiście nie soliłam) i od czasu do czasu mieszamy.

W międzyczasie podsmażamy na oliwie z oliwek drobno posiekaną cebulę. Po zeszkleniu dodajemy pokrojone w drobną kostkę pieczarki i dalej smażymy. Gdy pieczarki się przyrumienią dodajemy starty czosnek i po chwili startą na drobnych oczkach marchewkę. Całość dusimy przez około 20 minut.


Dodajemy posiekaną natkę pietruszki oraz przyprawy: łyżeczka majeranku, pół łyżeczki czerwonej czubricy, szczypta gałki muszkatołowej, pieprz i opcjonalnie sól. Na koniec dodajemy jajka i dokładnie mieszamy.


Masę przekładamy do wyłożonej papierem do pieczenia formy. Pieczemy przez 30 minut w temperaturze 180 stopni. Następnie zmniejszamy temperaturę do 150 stopni i pieczemy kolejne 30 minut.


Dużym plusem dla tego pasztetu jest fakt, że nie trzeba go mielić. Ważne jest tylko by dosyć drobno pokroić składniki (cebule, pieczarki).

3 komentarze:

  1. po wczorajszych kulinarnych popisach Sandry, dziś robię pasztet! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rób rób bo smaczny. Sama musze go nedlugp zrobić ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rób rób bo smaczny. Sama musze go nedlugp zrobić ;-)

    OdpowiedzUsuń